piątek, 12 października 2012

Kąpać czy nie ? Jeśli tak to jak ?

Tak czy nie ?
Każdy na pewno zastanawiał się czy szczurki można kąpać lub czy w ogóle one umieją pływać. Naturalnie szczury potrafią pływać, jednak nie wszystkie lubią to robić. Są podzielone zdania na temat czy szczury powinno się kąpać czy nie. Ja uważam, że można to robić jedynie w nagłym wypadku, tzn. kiedy szczur bardzo brzydko pachnie albo w wypadku problemów skórnych.
Czym ?
Najlepiej myć szczurki mydłem dla kociąt. Szczury mają podobne ph skóry co koty. Chciałabym też rozwiać pewien stereotyp o myciu szarym mydłem. Nie można myć szczurów szarym mydłem ze względu na ich bardzo delikatną skórę. Dobrym rozwiązaniem jest też Nizoral. Jeśli szczurek ma łupież ten szampon na pewno się przyda. Można także użyć mydła bezzapachowego ( najlepiej glicerynowego ) z serii AA. To mydło trochę wysusza skórę dlatego po kąpieli w mokrą skórę szczura należy wetrzeć kilka kropel oliwy z oliwek lub oliwki dla niemowląt.
Jak ?
Na samym początku należałoby zapoznać szczurka z wodą, pozwolić mu w niej pochodzić. Wody powinno być tyle, żeby szczur swobodnie mógł dotknąć dna łapkami z odsłoniętą szyją. Mydło należy wetrzeć dłonią w skórkę szczura delikatnie ją drapiąc. NIE wolno myć głowy szczura ! Kiedy szczurek będzie już czysty należy włożyć go do naczynia ze nową, ciepłą wodą i dokładnie spłukać z niego mydło. Po kąpieli szybko wytrzyj go ręcznikiem i odłóż do klatki. Niektórzy twierdzą, że można jeszcze wysuszyć szczurka suszarką. Jednak może to powodować ogromny stres przez hałas. Dlatego nie powinno się tego robić jeśli szczurek jest strachliwy. Wszystkie okna muszą być zamknięte, aby szczurek się nie przeziębił !
Pływanie ?
Jeżeli szczurek lubi bardzo wodę można czasami pozwolić mu popływać. Nie będę opowiadać jak, bo znacznie łatwiej jest zrozumieć jeżeli się to zobaczy. Poniżej wstawiam filmik o wprowadzeniu szczurka do wody :)


8 komentarzy:

  1. Zazdroszczę ci. Piszesz o tym co wiesz, o tym na czym doskonale się znasz i robisz to świetne. Fajny ten nowy wygląd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Naprawdę miło czytać takie komentarze :>

      Usuń
  2. Mam takie małe pytanie: Ile żyją szczury?

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety dosyć krótko, około dwóch lat :( Chociaż zdarzają się przypadki kiedy szczur dożywa nawet czterech, pięciu.

    OdpowiedzUsuń
  4. PISZ DALSZE POSTY BO NIE WYROBIE:D
    Jakby co polecam takie tematy:
    -W jakim wieku kupić szczurka?
    -Jak odróżnić samca od samicy?
    -Spacer ze szczurkiem, co i jak?

    Takie tam:*
    Pisz, coś bo niedługo będę miała szczurka i chce wiedzieć jak najwięcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obiecuję, napiszę coś w ten weekend. Ostatnio po prostu brakło mi czasu i wiem, że bardzo zaniedbałam bloga.

      Usuń
  5. To mój ulubiony post. Czytałam go chyba z siedemset razy.

    OdpowiedzUsuń