niedziela, 3 czerwca 2012

Akcesoria do klatki

Jak już obiecywałam przedstawię parę pomysłów co do wykorzystania przestrzeni w klatce naszych szczurów. Aby zwierzęta się nie nudziły potrzeba wielu akcesoriów typu : tunele, hamaki itd.
  •  TARASY
Zazwyczaj w klatce od razu są tarasy, jednak kiedy kupujemy pustą klatkę, bez wyposażenia, musimy je kupić lub zrobić własnoręcznie. Jeśli ktoś jest czuły na zapach moczu szczurków nie powinien wykorzystywać półek z drewna. Otóż namokną one i będą brzydko pachnieć, chyba, że szczurki nauczone są załatwiać się w kuwecie. Ja osobiście posiadam drewniane półki i jestem z nich zadowolona. Prezentują się dosyć ładnie, a jeżeli się je myję nie śmierdzą, aż tak. Prawdą jest też to, że jestem już przyzwyczajona do tego zapachu i nie przeszkadza mi on tak, jak nowicjuszom :D Do kupna polecam plastikowe tarasy firmy Ferplast. Kosztują one w granicach do 30 zł. Jedyną ich wadą jest niezmienna wielkość - 38 cm X 38 cm X 3 cm, do mniejszych klatek mogą się nie zmieścić.

  • HAMAK
Szczurki bardzo lubią spać lub po prostu się wylegiwać na hamaczkach. Jest ich bardzo wiele rodzaji do kupienia, lecz nie jest nic trudnego samemu taki hamak uszyć. Oto przykłady :

 



  • TUNELE
Jak wiadomo szczurki bardzo lubią wciskać się w różne dziury, dlatego tunel na pewno każdemu się spodoba. Oczywiście trzeba zwrócić uwagę na średnicę. Gdyby była za mała, szczurek mógłby utknąć w tunelu i byłby problem. Bardzo dobre są tunele firmy Ferplast przeznaczone dla fretek, więc na pewno każdy szczur się w nich zmieści.

  • DOMKI I GNIAZDKA
Oczywiście w każdej klatce musi się znaleźć jakiś domek, aby szczurki mogły w nim wypocząć i pospać. Domki można kupić lub zrobić samemu. Drewniane, jak już mówiłam, szybko nasiąkną moczem i mogę brzydko pachnieć. Plastikowe mogą szybko zostać pobgryzane. Ciężko jest też znaleźć taki domek odpowiedniej wielkości, większość z nich robionych jest dla chomików. Można także wykorzystać doniczkę :D Wystarczy wyciąć w niej otwór i gotowe.


                                          


  • SZNURY I GAŁĘZIE
Aby szczurkom się nie nudziło i żeby mogły się wspinać warto wykorzystać w klatce różne sznury i gałęzie drzew. Ze zdobyciem potrzebnych materiałów nie ma większych problemów. Wystarczy znaleźć na polu kawałek gałęzi, w domu sprawdzić czy nie ma żadnych ostrych gałązek, wyparzyć ( na gałęzi może znaleźć się dużo niemile widzianych gości ;D ) i gotowe.





  • MOSTKI
Aby jak najbardziej dogodzić naszym szczurkom możemy do klatki także dołożyć drewniane mostki wiszące i stojące. Nie są one drogie, w granicach 30 zł. Jednak do zrobienia można wykorzystać zwykłe rollborder'y i parę sznurów.




       


  • INNE ZABAWKI
- "Place zabaw"


- Huśtawki


-Kule na jedzenie






4 komentarze:

  1. Fajnie, że wróciłaś :)
    Pozdrawiam ♥♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, że ktoś się cieszy :D Jakoś ostatnio niestety miałam trudny okres i za bardzo nie mogłam pisać, ale już jest ok :)

      Usuń
  2. Świetny artyku :) Od siebie dodam, że moje szczurki w ogóle nie chcą spać w hamaku, całkowicie im to nie pasuje :) Ale co szczur, to obyczaj ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny blog...:)

    OdpowiedzUsuń