czwartek, 5 kwietnia 2012

Odpowiedź - "Jak odzyskać zaufanie szczurów"

"Napisz coś o tym jak odzyskać zaufanie szczurów...Mam dwa szczury i przez cały tydzień nie miałam dla nich za dużo czasu. Wypuszczałam je codziennie ale na chwilkę tylko. Teraz jak je wypuszczę to uciekają pod szafę. Wgl zrobiły się nie ufne...Co mam zrobić.... ; /"
Ciężka sprawa, ale myślę, że do rozwiązania. Wypuszczanie szczurów przynajmniej godzinę dziennie jest bardzo ważne i jeśli nie ma się czasu powinno się zastanowić, czy aby na pewno daje sobie z tym wszystkim radę. Ale wiadomo różnie bywa, każdemu czasem brakuje czasu. Dobrze chociaż, że szczurki są dwa, nie nudziło im się tak bardzo, gdyby był tylko jeden ( post  'Jeden czy więcej ?' ) Myślę, że pomóc może jedynie cierpliwość. Należy wypuszczać szczurki codziennie, ale spokojnie nic na siłę, szczury same zdecydują kiedy będą gotowe. Jak mówisz uciekają pod szafę kiedy tylko wyjdą z klatki, hmm, może spróbuj zrobić im z czegoś jakieś ogrodzenie na początek, albo po prostu siedź z nimi na łóżku ( chyba, że są na tyle skoczne, że stamtąd też uciekają ). Bierz je na ręce, ale tylko kiedy ci na to pozwolą, jeśli zrobisz to na siłę możesz jeszcze bardziej onieśmielić do siebie szczurki. Rób wszystko spokojnie, bez gwałtownych ruchów i może jakoś to będzie. Mam nadzieję, że pomogłam. Jeśli będą jakieś problemy, pisz do mnie, a spróbuję jeszcze coś wymyślić ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz