niedziela, 5 lutego 2012

"Jakiej rasy jest ten szczur ?"

Strasznie irytują mnie ludzie, którzy uważają, że szczury mają rasy. Dlatego wpadłam na pomysł, żeby wyjaśnić na czym polega różnica między rasą, a odmianą. Tak jak już pisałam w poście o uszach, barwach, znaczeniach itp. ( POST ) szczurki dzielimy na różne, z uszami typu dumbo albo standard itd. Jednak poza wyglądem te ogonki niczym się między sobą nie różnią ! Jeśli zaś mówiąc "szczur rasowy" mamy na myśli szczura z hodowli zarejestrowanej w SHSRP ( Stowarzyszenie Hodowców Szczurów Rodowodowych w Polsce ), powinniśmy powiedzieć "szczur rodowodowy". To znaczy z rodowodem, czyli zestawieniem przodków danego zwierzęcia, które umożliwia ustalenie pokrewieństwa między osobnikami. Taka mała różnica ;)

2 komentarze:

  1. A przypadkiem "rodzaj" to nie jest kategoria systematyki organizmów? Ja bym ten podział po prostu określiła jako "odmiany", ale nie rodzajem. Podobnie jest w hodowli gekonów lamparcich. One też są dostępne w kolorach tęczy i nie doczytałam nigdzie, by ktoś pisał = Gekon Lamparci rodzaj Electric Tangerine. Taka mała różnica.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, powinnam napisać odmiana. Zwyczajne przejęzyczenie, które juz poprawiam. Mniej agresywnie prosze i dziekuje za zwrócenie uwagi ;)

      Usuń